יש לנו את התכשיט הזה שכאשר לובשים אותו מרגישים ביטחון, לא תמיד נעים להודות אבל זה קורה. התכשיט בולט ומרשים, וגונב את ההצגה, ואומר משהו שלא תמיד היינו מצליחים להעביר בעצמנו.
לרוב אנחנו חושבים שביטחון הוא הרגשה פנימית ולא משהו חיצוני או אביזר כלשהו, לא כך הדבר. על ידי יצירת מראה נכון ובניית סטיילינג נכון אנחנו נשדר לעולם את מי שאנחנו עם במסרים גלויים או במסרים נסתרים.
להיכן שלא נפנה נראה משיכה לתכשיטים, השאלה היא מה מושך את האנשים בכל העולם ללא הבדלי דת, גזע ומגדר להתהדר בתכשיט נחשק? יש לכך הרבה תיאוריות, התיאוריה המרכזית שמסבירה זאת הינה "תיאוריית הצרכים של מאסלו". אברהם מאסלו נולד למשפחה יהודית שהיגרה מרוסיה לברוקלין ונחשב לאחד התאורטיקנים המרכזיים של הפסיכולוגיה ההומניסטית.
מאסלו פיתח תיאוריה, “הגישה ההומניסטית" אשר טוענת שאדם שואף להגשים את עצמו ולפתח "האני העצמי" כולל מחשבות תפיסות עצמיות וסביבתיות וכמובן רגשות. במדרג הצרכים של מאסלו" נמצא צרכים פיזיולוגיים, צורכי ביטחון, השתייכות, הערכה חברתית ובראש הפירמידה מימוש עצמי.
ניתן לשער כי הצורך בתכשיטים בין צרכים חברתיים וצרכים הערכה. צרכים חברתיים הנוגעים להשתייך לקבוצה וצרכי הערכה אלו כמובן נוגעים רצון להכרה למעמד. ולכן מלכים ואנשים רמים בחברה נוטים לענוד תכשיטים יקרים כאות למעמדם.
אנחנו מנכסים לתכשיטים שלנו אישיות וכוחות, הדוגמה הטובה ביותר לכך היא יהלום. היהלום ממופיע בטבע במספר צורות אחת היא הפחמן השחור והשנייה זו הגרפיט, כן "השפיץ" של העיפרון ובצורתו השלישית היא היהלום – אותה אבן יקרה ונחשקת אשר משיכת אותנו למעמד מסויים ונותנת לנו זהות. לא רק שזה נותן לנו זהות יהלום הינו אחד החומרים החזקים היותר בטבע.
אולי יש כאלו שחשבו “ביטחון זה משהו שמגיע מבפנים ולא מאביזר חיצוני, למה שאתן לתכשיט להעניק לי ביטחון?” זה נכון, אבל מי שינסה להבין את הפסיכולוגיה שמאחורי זה, יגלה שאחת המטרות הסמויות של התכשיט שהוא רוכש היא להעניק לו ביטחון. לתכשיטים שאנחנו עונדים יש את הכוח לדבר ולתקשר עם הסביבה. מעצבים ויועצי תכשיטים מעידים כי על ידי יצירת מראה נכון, האדם יכול להקרין שלווה וביטחון ואפילו להגדיל את ההצלחה העסקית שלו.
מהו התכשיט שייתן לי ביטחון?
דבר ראשון נבחר ונתאים תכשיט לאירוע, אירוע עסקי, חברתי רומנטי או יציאת ערב רגילה. אחרי שהגדרנו את האירוע נחפש את האופי שהתכשיט ישדר, כלומר תכונות שנרצה להדגיש ברושם ראשוני, אופי רגוע, נועז , הרפתקני וכו.
העיצוב של התכשיט הינו נתון חשוב וקריטי, לכן לפני שניגשים לחנות לבצע רכישה חשוב שנקבע לעצמנו מה והעיצוב שמדבר ומשרת אותנו. מאפייני העיצוב צריכים לכלול צורה כוללת, צבע, סימני תרבות וכו.
חלק מהדוגמאות ברצון תכשיטים משדרים תכשיטים עם מראה נועז וצעיר משלובים בצורות גיאומטרית שונות ועל ידי כל משדרים אוי ומראה חדשני וצעיר.
לפני שמגיעים לחנות כדאי לחשוב על מאפיינים עיצוביים שיופיעו בתכשיט ויתאימו לתכונות שבחרנו. המאפיינים צריכים לכלול גודל, צבע, צורה כוללת או טרנד כשלהו, וכאן האינטואיציה שלנו נכנסת לפעולה. למשל, מראה צעיר ונועז = צבע חזק, מוזהב, בולט, צורות גיאומטריות.
מיקוד באופי התכשיט יכול לשדרג את ההופעה בצורה משמעותית. לכן מומלץ לפני בחירת התכשיט בחנות להשקיע מעט מחשבה על התכשיט המתאים לנו.